Långt borta kan jag höra havet som andas

Nu har jag fått den jag vill ha, som jag ville ge min kärlek i alla mina dar.
Morgonen kommer redan, vad händer sedan? Det finns ju inget av den kvar.


En låt av Olle Adolphson, som jag hade i sångläxa i våras och har gått runt och sjungit på i typ två dar nu efter att jag hittade noterna till den för ja, två dar sen.

En solstråle går ifrån min hand över hans hud, lyser som guld i hans hår.
Allt jag känner är tid och tystnad, och timmarna som går.

Den är fin, fast lite vemodig.

Får mig att tänka på skolan som börjar om en vecka. Kul, förstås, att träffa allt folk igen. Har saknat klassen så mycket! Och jag är lite nyfiken på våran nya, tyska, utbytesstudent. Men segt med skolan.



Vart tog sommaren vägen egentligen? Jag vill bli bruuun. Jag hade tänkt att gå ut på promenad med två kära vänner tidigare idag, en riktig långpromenad, och hur långt hinner jag gå? Ungefär fem meter. Sedan börjar regnet. wiihoo, så var det med den långpromenaden. Jag älskar Sveriges väder. NOT

Tack och lov är det bara två veckor kvar på torsdag, tillls jag åker till värmen! <3

Jag mår mycket bättre idag, btw. Puss

Kommentarer
Postat av: Lotta

åh, vart ska du till värmen? :D

2008-08-12 @ 01:00:56
URL: http://whenitblows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0