Oboy, vilket vackert väder

Oboy, det var längesedan
Något hände här

Allting tar lång tid för mig. Det tar lång tid att sätta igång, det tar lång tid att komma underfund med saker, det tar lång tid att komma över saker. Det tar lång tid att släppa saker. Iallafall i vissa fall. Bra mening där, ja. Totalt noll koncentration, totalt noll självdisciplin, man kunde gå under för mindre. Det enda som får mig att sätta igång är min brors hemkomst som gör att jag öppnar worddokumentet. Som en slags täckmantel. För att jag ska få sitta vid datorn och inte han. Hahah, det är tragiskt.

För övrigt vet jag inte vad jag ska göra. Vad betyder julen, egentligen? Vad är jul? Varför firar vi den, och vad är det som gör den så betydelsefull? Funderar man en stund vet man ju. Och jag skulle säkert kunna skriva ett arbete om detta. Men hur berättar man det för konfirmander? Hur får man det att passa in på en andakt?

Det löser sig nog. Under ytan finns ju alltid.


Nu ska jag till kulturskolan. So long

Kommentarer
Postat av: Maja

haha, klockrent med wordprogrammet! kör också alltid på det!

2008-12-08 @ 17:57:04
URL: http://majalidbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0