Den väg du gör mig känd

Hettan är obeskrivbar. Jag känner din utstrålning, så nära mig. Så intensiv, jag kan inte komma ifrån.
Var jag än går finns du där, jag känner din närvaro, din värme, den finns överallt. Kraftfull. Som en tryckande matta, får mig nästan att tappa luften. Jag blir alldeles snurrig av din närvaro. Och du har nyss kommit.
Nästan ett år har du varit borta. Men nu är du här igen.
Och jag blir handlingsförlamad, förstummad, orkar ingenting. Din intensitet tar död på mig.

Men ändå gillar jag det. Ändå är det just det här jag har väntat på så länge nu. Ändå hoppas jag på att du har kommit för att stanna. Du har ju förmågan att få ut det bästa i alla, dom få tillfällen då du är anträffbar.
För det är ju så sällan du är här, i Sverige, hos mig. Och snart, väldigt snart, åker jag till dig. Och du kanske åker med?

Snälla, stanna.
Stanna tills jag åker, iallafall.

Snälla, stanna.



För några timmar sedan åkte jag och mamma till ett badställe. Rörvik. Och tog ett kvällsdopp, obeskrivligt skönt! Efter en hel dags försmäktande i hettan, så var det räddningen. Tack och lov för havet <3

Och jag längtar, mer och mer, till Kreta. 28 augusti, då smäller det. Kärlek till resan, kärlek till halva tjocka släkten som ska med dit, kärlek till andra halvan (pappas) som inte ska med, kärlek till vädret, kärlek till alla underbara människor jag känner, kärlek till Adam som ska ta med mig till Liseberg nästa vecka, kärlek till resten av min familj som inte ska ta med mig till Liseberg nästa vecka, kärlek till mammas nya apelsinpressargrej, kärlek till glassen jag planerar att köpa imorgon om min bror går med på att dela, kärlek till onsdag då det blir bio och mer med söta vänner, kärlek till alla pengar som jag inte har fått än, kärlek till min bikini, kärlek till mitt nyfunna kärlekssprudlande humör, kärlek till chipsen jag nyss har ätit upp, kärlek till livet.
      Ojdå. Jag kom nog ifrån ämnet där lite. Whatever.

Gårdagen spenderades iallafall mestadels med en go tjej vid namn Ayrin, och vi hade det riktigt trevligt trots allt annat. :) <3 Lala kommer hem om en vecka också, jag är lycklig! Har saknat den kvinnan. Något så extremt. Och går allt enligt planerna ska vi tre till Modellab nästa vecka och leka modeller! Trots min ekonomi. Men det löser sig, jag ska måla taket på altanen, och klippa gräset, osv, så det fixar sig :) Ska bli jättekul. :D

Nu lyssnar jag på Michael Jackson medan jag väntar på att Sims ska bli färdigladdat, så jag kan spela det. Ha det bäst, alla ni fyra (eller nåt) som läser min blogg.

Puss&kram!

Kommentarer
Postat av: maja

Frida, du skriver så bra! Blir alldeles lyckig av att läsa :)

väldigt fin dikt/text/vadmannuskakalladet i början av detta inlägg. haha, jag satt en bra stund och funderade över dessa djupa mystiska ord och försökte komma på vad det var du syftade på ;)



hoppas du mår bra annars, vi får ta å ses snart du!

Kärlek till d i g!

2008-07-26 @ 21:47:23
Postat av: Frida

Haha, åh tck Maja :D

Vilken tur, haha det var det som var meningen, att få ngn att undra vad jag syftade på ;p så jag lyckades då, haha.



2008-07-26 @ 23:02:37
URL: http://enstrimmaljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0