Hönökonferens och grejer!

"det du inte vill, men innerst inne helst av allt vill, det är Guds vilja."
Patric Forsling

Nu är jag som sagt hemma från en konferensvecka på Hönö. Kanske den bästa veckan på hela året, med all säkerhet den bästa i sommar.

Veckan bestod av skabbiga klassrum, inget varmvatten, svindyra fik, regn efter kvällsmötena, överhettad kylbox, nattfjärilar, Filips snack i telefon när man ska sova, andras snack när man ska sova, antikrist på jakt efter söta tjejer på kristen konferens - lycka till, överkörd utav bil, lååång väntan på bullar mitt i natten, folkhysteri på nimbus, söndrig vattenkokare, slut på armband, mosade nektariner, knöliga tältsängar, blöta sadlar, varmt tält, slut på fiskgratäng, 'Snabbt och gott' varken snabbt eller gott, mjölksyra i låren. Etc etc.
Men också av
grymma ungdomsmöten, barnmöten, "Bifrost och Mölnlycke"-klassrum, sympatikärlek, Nya Hönö Pizzeria, nattmys på Café Längtan, minigolf, Patric Forsling, praktikanter, bifrostslang, tonfiskrulle, Lapposand, kärleksmums på Nimbus, gudomliga Aleks-bullar mitt i natten, alla underbara människor, mittinatten-kärlekssnack, dinosauriesamtal, godis, sextantvägen, fiskgratäng i hamnen, glassbaren, vårt berg, Martina och Jockes matchmakingservice, lovsång, glass på piren i hamnen, 'min blivande man', Betel. Etc etc.

Utan detta, inget Hönö.

Det är svårt att komma ihåg allting vi har gjort, men åh. Jag älskar Hönökonferensen. En hel vecka med vänner, ungdomsmöten, sol (ibland) och så vidare.
Sånt här är bra för mig, jag börjar tänka efter. Börjar se saker i nya perspektiv, lär mig mer om mig själv. Inser mer och mer vad som är viktigt. Det är synd att det bara är en gång om året, för det är så bra för mig.



En sak som jag insåg under veckan, eller kanske inte insåg men tänkte mycket på. Det var, vad har jag gjort under hela det här året? Det enda som har funnits i mitt huvud har varit Daniel, jag har inte gett mina vänner, klassen, skolan, familjen så värst mycket tanke. Nu, när jag inte längre har vårat förhållande att bekymra mig över, vad är det jag har? Det känns som att jag har försummat allting. Med undantag för några saker, kanske. Men så känns det. Och det gäller nog mest min klass. Jag menar, jag har en klass med så många underbara människor. Men jag har ofta tänkt att det bara är tillfälligt, att jag har vänner utanför skolan och skolan inte egentligen är en del av mitt liv. Eller nåt sånt. Det är svårt att förklara.

Det kan bero på att jag alltid vill ha trygghet. Jag sliter mig ogärna från rutiner, har svårt att bryta mönster. Och kanske därför har sett gymnasiet som en övergående fas, som jag har avstånd till. Men jag vill ju inte ha det så. Så det är mitt mål, att sluta tänka på det sättet och göra nåt bra med dom två år som finns kvar. För det känns som att jag har försummat det första.
So that's up for a change!



Så till sist. Sen i lördags har jag insett vissa saker. Som jag får återkomma med, senare.

Det var allt för mig, nu ska jag gå och se på SexAndTheCity som är extremt ytlig. Men som jag älskar ändå, och det har varit mycket insikt i dagens inlägg! Och själv har jag just nu utsikt över ett gråvitt hus framför en lika gråvit himmel. Life's great!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: maja

Frida, du skriver helt fantastiskt! Älskar din beskrivning av veckan, så klockren! Du lyckas fånga Hönökonferensen i ett nötskal.

Och även jag har isett hur bra den här veckan är/var för mig. Jag behöver också såna veckor för att få ordning på tillvaron.. Som du säger slås man verkligen av tanken "Vad har jag för prioriteringar resten av året?"

Vi borde annordna en lite Hönökonferens ungefär... en gång i veckan/månaden. Det skulle vara nyttigt.



Och ditt bloggande har faktiskt inspererat mig till att börja fundera på att starta en blogg (igen..!). Men det lär väl gå som det brukar gå...

2008-07-15 @ 23:14:04
Postat av: Frida

Tack Maja, det värmer :D

Det skulle vara väldigt nyttigt, ja. Haha. Ja men det är bra, börja du med så kan vi kommentera varandras! (A) Nämen gör det, det är kul faktiskt :)

2008-07-15 @ 23:36:16
URL: http://enstrimmaljus.blogg.se/
Postat av: Stenen

Hej hej Frida!



Vad kul å läsa att du hade det så bra på Hönö:) Ja det är verkligen en toppenvecka och jag tyckte det var grymt:) LÅter spännande med mannen i ditt liv,haha! Du är grymt mogen och riktigt bra insikter! Du är toppen och ha det kalas nu! KRam!

2008-07-21 @ 16:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0