Västtrafik, ta emot min känga.

Idag skulle jag ta tåget in till stan. Direkt efter skolan och klockan var halv fyra. Fritidskortet gällde alltså inte, tåget gick kvart i och jag fick inte missa det. Tänkte att jag betalar med en sms-biljett, eftersom jag inte hade tid att stanna för att ta ut pengar eller köpa hundrakort. Fick stressa som en gris för att hinna, när jag väl var på tågstationen letade jag febrilt efter en skylt där man kunde se hur man skulle göra för att betala. Eftersom jag aldrig betalar med sms-biljett annars vet jag ju inte hur man gör. Eller jo, jag vet att man ska smsa en kod till ett nummer för att få ett kvitto tillbaka, som man ska ha klart innan man stiger på.

        Men varken vad koden var eller vad numret var visste jag. Och ingenstans på perrongen fanns det någon information. Så då tänkte jag, stressad som jag var, att det finns säkert inne på tåget. Men icke sa Nicke, på tåget fanns inte den ringaste information som kompletterade det jag redan visste. Och där stod jag, utan biljett och utan pengar på ett tåg som jag inte för allt i världen kunde missa. Ilskan började bubbla upp, hur kan dom tro att man ska kunna betala med sms-biljett om man inte brukar göra det och vet precis hur och vart man ska smsa? Så det slutade med att jag fick åka tåg utan biljett och utan möjlighet att skaffa mig en, livrädd för att kontrollanten skulle komma. Inte det roligaste jag har varit med om. Så Västtrafik är inte det företag jag tycker mest om nu, nej. Dom måste ju ge ut information om man ska kunna använda det! Idiotiskt. jäkligt idiotiskt.

Dagen har allmänt sett varit väldigt stressig, förutom det faktum att vi har blivit klara med planschen - äntligen - även om vi inte har hunnit skicka ut den som vi skulle gjort. Sen blev det middag på max, provning av skor och tröja på allum och jag har hittat en jättemyströja som jag köpte, love it! perfekt inför helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0