Kungen badade två gånger i sitt liv. Endast

Nu är det tisdag, och imorgon är det onsdag.
Det innebär att jag har franskaläxa, svenskaläxa och samhällsläxa tills imorgon. Det tycker inte jag är så kul. Men en glad överraskning väntade mig när jag kom hem, min morfar hade skickat godis på posten till oss, och jag fick en påse med bilar. Genast blev tanken på att skriva en franskauppsats, att läsa om globalisering och att svara på frågor om Odysséen inte lika grymt deprimerande längre. Jag tycker om min morfar. Han hade by the way varit med i Östgötacorrespondenten också (en tidning) som han hade skickat med.
       (Jag tror att artikeln var det främsta skälet till att han skickade brevet, men godis är ju ändå godis och han lyckas förgylla min dag, så varför inte? :D)


Dagen har varit lite sådär allmänt seg. Fast inte så extremt, faktiskt. Vi slapp vara ute på gympan och körde någon lek som påminde om brännboll istället, den var riktigt rolig när man äntligen förstod den. Det är ju bra att vikarien inte förklarar alla regler innan man börjar spela. Hm.

Sen började vi repa med vårat soulband eller vad man ska kalla det, det var kul, fast det hade nog varit ännu roligare om jag hade kunnat låten. Haha, men det blir det ändring på tills nästa gång.

Historian var bara elände, bokstavligt talat - jag säger såhär: Jag är rätt glad att jag lever nu och inte på 1600-talet!

Och till slut var det dags för dagens höjdpunkt - NOT - , Naturkunskap. Men tro det eller ej, idag var det faktiskt helt okej :) (det rimmade visst, btw) Vi labbade, tände eld på massa olika salter. Typ kopparjoner. Och lågan blev grön. Och det var coolt.

Ha de gött alla som inte behöver plugga massor tills imorn (ni andra också för den delen)

Puss!

Kommentarer
Postat av: LOL-a :P

haha d med gröna lågan fick vi med göra :P.. som den smarta samhällaren ja e så har ja faktist läst natur a OCH B även om ja fick dra på buffertdagarna hahah :D

2008-09-16 @ 19:50:57
Postat av: Frida

Hahaha som den "smarta" samhällaren du e? Tillåt mig att hånskratta lite.





xD skämt åsido, me like you även om du är samhällare. ;D

2008-09-16 @ 20:39:13
URL: http://enstrimmaljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0