... men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt.

Det finns inget värre än när man vet att man har svikit någon som står en nära.




Jag har hittat en jacka. Men inte vilken som helst. Utan en sån som jag har velat ha i minst två år nu. Ända sedan dom blev populära, och jag vet att alla har korta skinnjackor just nu men det är ju så snyggt. Så en sådan ska jag införskaffa. Fast det finns ett mindre problem - eller två, rättare sagt.

Vilken färg ska jag ha? Mörkgrå, eller svart? Den mörkgråa passar bättre med mina stövlar. Men jag ska nog köpa nya skor också, och den svarta är nog lite snyggare. Jobbigt. Den finns i brun också. Men jag är nog inne på grå, eller svart.

Sedan vet jag inte vilken storlek. 36 brukar jag ha, och den passar jättebra, men 38an är lite rymligare och lite längre men också lite, lite pösigare. Fast 36an är nästan för kort.

Jackan är i skinnimitation. Men en snabb koll på hm.com har fått mig att tänka om lite, kanske ... Om man skulle satsa på en i äkta skinn istället? En investering som med all säkerhet håller längre än imitationen. Och den såg snyggare ut också, enda kruxet är att den är dubbelt så dyr. Men kanske, kanske, kanske :)

Gud, vad jag känner mig ytlig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0