Ljus klara hägring

I söndags var det lucia. Igår var jag på min lillebrors dagis klockan sju på morgonen och tittade på deras luciatåg. jag smälte totalt. det är det bästa som finns, när ett luciatåg bestående av 1 - 5åringar brister ut i We wish you a merry christmas och Bjällerklang, bjällerklang, cykla bakofram. Att sedan dom hemmagjorda pepparkakorna smakar bränt och dom små lussebullarna utan saffran har en bismak av något obestämbart spelar ingen roll - jag blir helt lycklig. Barn är det mest underbara som finns.

 

 



Efter besöket på dagis gick jag direkt till skolan för att vi skulle lussa där. Det blev lyckat, tror jag, bortsett från en del skrattattacker :) fast jag tyckte så synd om Lotta som fick stearin på ögonfransarna. Och om Hilda och Yso som fick stearin i håret och i nacken. Vi fick nämligen byta lucia tre gånger, för ingen ville vara det. Men det blev bra till sist, ändå.

Kommentarer
Postat av: Maja

jag håller med dig totalt. barn är bäst.

2009-12-15 @ 20:40:10
URL: http://majalideck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0