I'm going crazy

Snart, om en månad, börjar jag trean. Det vill jag inte ens tänka på. Inte bara för att skolan drar igång då, utan för allt jag vill hinna med och måste hinna med varje vecka. Det var tillräckligt förra läsåret, då såg mitt schema ut såhär:

  • Måndag: Cello och orkester.
  • Tisdag: Ledig
  • Onsdag: Konfa
  • Torsdag: Tjejgrupp och band
  • Fredag: After Eight och kör
  • Lördag: ledig
  • Söndag: ledig
Ovanpå allt detta skulle jag hinna träna och plugga också. Det var knappt så det gick ihop. Och denna hösten ser ännu värre ut.

  • Måndag: Ingen cello
  • Tisdag: Ledig
  • Onsdag: ev konfa, ev kammarkör
  • Torsdag: Lovsångsband
  • Fredag: kör, antagligen och after eight
  • Lördag & Söndag: Ledig
Ser inte riktigt lika upptaget ut, kanske. Men lägg på att jag ska hinna träna två gånger i veckan, jobba minst åtta timmar i veckan och dessutom plugga och hinna med något slags socialt liv, så känns det faktiskt lite väl jobbigt. Jag vill ju inte sluta med något heller. Förutom typ jobbet isåfall, men där tjänar jag ju pengar, så.

Livet känns ganska hopplöst och jag kommer med största sannolikhet gå in i väggen eller trötta ut mig totalt i höst. Men jag har iallafall insett det i förväg, det måste ju vara positivt, ellerhur?

Kommentarer
Postat av: Maja

jag brukar säga att jag vet precis hur du känner.. men nu vet jag verkligen exakt precispå den pyttelilla pricken hur du känner dig.

2009-07-19 @ 01:57:44
URL: http://majalidbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0