what's going on?

Vad händer med världen?
Jag är knappt insatt alls i vad som händer i Iran just nu. Det jag vet är att jag har sett en sextonårig flicka dö i ett videoklipp på Facebook. Hon blev skjuten under en demonstration. Hon var där med sin pappa. Hon var sexton år!
Jag har nyss sett videoklipp av Irans gator under dom senaste dagarna. Gatorna är helt fulla av folk. Dom demonstrerar emot en regering som har manipulerat röstresultaten så att dom ska få sitta kvar. Det var det som utlöste allting. Regeringen kontrollerar den statliga TVn där man sänder ut propaganda och felaktiga nyheter. Regeringen kontrollerar all information som sänds ut till omvärlden. Ett stort antal demonstranter misshandlades av civilklädda poliser -  när dom sökte sjukhusvård. Inga utländska medier får rapportera inifrån Iran.
Folk i Iran ger sina liv för att få göra sin röst hörd - medans folk här i Sverige inte ens orkar rösta.
Vad händer med världen egentligen?

Kommentarer
Postat av: Maja

det är helt sjukt.

2009-06-25 @ 02:23:21
URL: http://majalidbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0