what about all the things that you said we were to gain?

Idag såg jag This Is It, filmen om Michael Jacksons sista karriärsteg. Om hans sista show. Som aldrig blev av. Jag måste säga att jag hade inte jättehöga förväntningar, klart jag hoppades den skulle vara bra men man har ju hört så himla mycket om i hur dåligt skick han var och så. Men det syntes inte överhuvudtaget på filmen. Han dansade som aldrig förr, sjöng så otroligt bra och scenshowen var så himla häftig. Han är verkligen ett geni, det förstår jag mer och mer.

Jag tycker det är så häftigt, fast på något sätt också skrämmande, hur stor inverkan en enda människa faktiskt kan ha på en hel värld. Och hur denna människa samtidigt kan vara så ödmjuk och lugn som Michael verkade vara i filmen. Han var så engagerad, så inne i allting han gjorde och jag kan inget annat än att beundra honom. Han var en människa som var sjukt duktig på det han gjorde, la hela sin själ i det och förtärdes tyvärr själv av det. Men det stoppade honom inte och det var helt underbart att se honom. Jag slås gång på gång när jag lyssnar på hans musik hur bra han var på att göra just musik. Det är bara synd att han dog. Synd, att en så stor musikprofil inte har någon mer möjlighet att förändra världen. Synd, att han aldrig fick göra sina 50 shower i London. Synd, att så mycket arbete var tvunget att läggas på is. För det hade blivit århundradets show. Minst sagt.



För att helt byta ämne så är min halloweenoutfit så gott som klar, det kommer bli grymt. En liten liten liten hint om vad jag kommer vara kommer här;


försök gissa nu då.

Kommentarer
Postat av: Lotta

ja visst är den! Jag tänkte se Micheal JAcksonfilmen igår, fast det blev fame istället.

2009-10-29 @ 11:55:50
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0