i Oz får man grädde med äppelmos

jag har precis börjat kolla på trollkarlen från oz. det är så kul, alla repliker i mitt manus är precis likadana som i filmen, fast på svenska då. kan vara för att filmen är skriven efter manuset?


jag såg the wiz på jullovet också, eller typ två tredjedelar av den. den var helt okej, musiken var bra. men den var så sjukt lång så jag orkade inte se klart den. för er som inte vet, så är the wiz en modernare version av trollkarlen från oz. med bland annat diana ross och michael jackson i rollerna som dorothy och fågelskrämman. musiken är funkigare och helt nyskriven, i övrigt är historien i princip identisk. förutom att miljöerna är annorlunda, inte så sagolika. det är graffiti, metall och gula taxibilar istället för lilleputtar, träd och gröna ängar. det finns inte heller nån häxa.


nu ska jag fortsätta med tittandet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0