våga pröva dina vingar

hej!

i fyra dagar har jag bott på en skola vid slottet i örebro. i fyra dagar har jag ätit lunch i en arena, bambamat och fikat. i fyra dagar har jag lyssnat på förhandlingar och sagt ja. på dessa fyra dagar har jag och mina vänner köpt balskor, diskuterat samkönade äktenskap, hört en känd suneförfattare berätta om sitt handikappade barn, lyssnat på ett kasst seminarium, förstått hur det känns att göra skillnad, skrattat åt tanter som sjunger roligt, upplevt sommar för en dag vid vattnet, suttit på mcdonalds och diskuterat jämställdhet med patric forsling, konstaterat att örebro är raggarbilar och vattensprutande småkillar en lördagkväll, lyssnat på Tomas Andersson Wij och Samuel Ljungblahd, käkat på pizzaplaneten, missat ett påverkanstorg, beslutat om scouttidningsprenumerationer, satt dit en röstfuskare och cyklat på kullerstensgator.

vi har varit ombud i equmenia, en ungdomsorganisation för tre samfunds (svenska baptistsamfundet, svenska missionskyrkan och metodistkyrkan) ungdomsförbund. det har varit intressant, segt, kul och ganska givande.


tomas andersson wij, sista låten han körde. något bättre än originalet. minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0