pray for norway

igår var jag helt förkrossad. tragedin som drabbat norge är så fruktansvärd att det knappt finns ord. jag skulle vilja ta bort allting, all ondska i denhär jävla världen. hur kan en människa så kallblodigt och systematiskt planera och genomföra en sådan ondskefull gärning, vad är det för jävla monster? jag kan inte förstå, kommer aldrig kunna förstå, jag vill inte förstå. hur man kan förstöra så sjukt många liv på så kort tid?

så många har gjort så mycket fina saker för att hedra de drabbade. min vän skrev en låt, någon annan målade en blomma, många tänder ljus. egentligen gör det ingen skillnad, det tar inte bort det som hänt. det enda vi kan göra som medmänniskor är egentligen att visa att vi bryr oss. att vi i en sådanhär tragedi kan enas och stötta varandra. igår gjorde jag en film. det blev en liten liten film, en hyllning till dom drabbade och anhöriga och berörda. det tar inte bort vad som hänt. men om en enda person känner att det finns folk som stöttar därute, när dom ser denna film, så blir jag glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0