and they lived happily ever after

ååååh. jag följer massor med serier. varje vecka är det nya avsnitt av desperate housewives, gossip girl, modern family, hart of dixie, family guy, australias next top model, project runway, how I met your mother, american horror story och pan am för att nämna några. men nu har jag nog hittat den PERFEKTA serien. wow. once upon a time heter den. piloten visades i USA i söndags. jag såg den nyss och den handlar om sagofigurer som har blivit fråntagna sina lyckliga slut. dom har hamnat i ett litet samhälle i maine, usa, och glömt bort vilka dom är efter en förbannelse den elaka häxan från snövit slängde på snövit och hennes prince charming när dom gifte sig. den enda som kan bryta förtrollningen är deras nyfödda dotter som dom lägger in i en magisk garderob, som gepetto har byggt, innan förbannelsen träder i kraft och hon ska komma tillbaka på sin tjugoåttonde födelsedag och rädda alla enligt rumpeltiltskins (nån sagofigur från en brödernagrimmsaga) profetia. jag har alltid älskat när typ sagofigurer och seriefigurer och sådär läggs in i andra berättelser och det blir liksom något magiskt över det hela, den här serien verkar även väldigt välgjord (och det är inte nån tecknad serie om nån trodde det) så jag längtar redan till på måndag när jag kan se nästa avsnitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0