you are my sweetest downfall,

Nyss hemkommen från två dagar och en natt ute på underbara Björkö,
nu är huset invigt och klart!
Vädret har ju inte varit något att klaga över heller.
Vi har havsutsikt från duschen,
och flera uteplatser med sol hela dagen,
tre meter till hamnen och fem minuter till bad.
Kan det bli bättre?

Svar ja. 25 grader i solen kombinerat med alldeles för lite att dricka samt ett symptom som bara tjejer får, under Hönöveckan i synnerhet, gör att jag inte mår alltför positivt. Dessa två dagar har spenderats ute på en stol, inne i soffan och ute på balkongen helt nergrävd i Liza Marklunds En plats i solen som jag har velat läsa hur länge som helst. Tyvärr har jag velat läsa den alltför mycket och franskan alltför lite, så något franskaplugg har det knappt varit tal om vilket inte bådar så jättegott inför det stundande provet imorn. Veckan känns inte så lovande och jag önskar verkligen att det var torsdag nu. En helg borta från vardagslivet fick mig att börja tänka en massa, som vanligt. Jobbigt.
Det var mors dag idag. Det är värt att nämnas för min mamma är bäst. Bara så att ni vet.

Kommentarer
Postat av: Maja

Vi är i fas. men engligt mina beräkningar är hönö lugnt i år. Har du anmält dig, förresten?

2009-06-01 @ 19:53:33
URL: http://majalidbeck.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja, om det inte snurrar till sig rejält och blir försenat sådär en vecka, så :) Nej, det har jag inte. Men jag ska göra det så fort som möjligt, jag längtar dit!

2009-06-02 @ 14:55:26
URL: http://enstrimmaljus.blogg.se/
Postat av: Maja

jag längar också!!

2009-06-02 @ 19:04:45
URL: http://majalidbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0