deep beneath the cover of another perfect wonder where it's so white as snow

alla klagar.


jag med.

jag har gått i en halvtimme i snöstorm för att komma till gymmet, jag har frusit fingrarna av mig för att spårvagnar inte har kommit, jag har fått kämpa mig igenom meterhöga snödrivor, jag har halkat i bilspår, min svarta halsduk har blivit vit tusen gånger om, mina ben är istappar efter tjugo minuters stillastående på korsvägen, mina skor har läckt snö, mina tår har tappat känseln, mina öron är bedövade av alla förseningsmeddelanden, allt på grund av tjugofyra timmars oavbrutet snöande i en stad som Göteborg. och mer ska det bli.

Hade jag några positiva känslor för snön kvar som legat sen innan jul, så är dom som bortsnöade nu. var är våren, var är solen, var är värmen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0