it's the end of a decade, and the fireworks are through

Nu när det nya året är här gör alla sammanfattningar av året som gått. Jag tänker hellre framåt, på året som nyss börjat. Det är mer spännande. Fast också mer läskigt. För 2010 vet jag inte hur det blir, 2009 vet jag redan hur det slutat. Fast det blir nog en liten sammanfattning ändå. Här är lite stämningsfull musik också, medans ni läser.


2009 var året
då Hönö inte kändes så magiskt som det brukar. då man insåg att man så smått börjar bli för gammal för läger. Då jag fick mitt första, seriösa, jobb som broilare på BK. Och då min möjliga framtida karriär som barnkörsledare tog form.

2009 var året
då jag fick en egen dator. Då jag började träna. Då jag tröttnade på min nästan-systemkamera. Då jag som några miljoner andra skaffade Spotify och hela mitt musikliv förändrades.

2009 var året
då jag var ensam ett helt fullspäckat sportlov. Då jag hela sommaren pendlade friskt mellan skärgården och fastlandet och därmed hade huset för mig en del. Då jag så smått insåg värdet av att ha en fast punkt i tillvaron, och värdet av min underbara familj.

2009 var året då jag upplevde det danska nattlivet och sov fem timmar på två nätter. Då jag beslutade mig för att sluta med cellon. Då jag började spela i lovsångsband.

2009 var året då jag gick in i väggen, flera gånger, på grund av skolan. Då min längtan att åka utomlands växte sig enorm och resulterade i planerande av en Greklandsresa efter studenten med mina tjejer.

2009 var året
då allting verkade ta slut. Då våran kära Sten slutade, med det den gamla tjejgruppen och inget skulle bli som förr. Då det fälldes fler tårar än någonsin i Bifrost. Då treorna tog studenten och vi blev störst på skolan. Då en av världens bästa musiker gick ur tiden.

2009 var året
då jag desperat försökte sluta tänka men bara åkte på det igen. Och igen. Då jag åt middag på HRC för första gången. Då en spontan roadtrip till gamla nostalgiplatser vände allting uppochner.

2009 var året
då alla utom jag fyllde arton. Då folk började skaffa körkort och åkte på Roadtrip till diverse ställen. Då jag fick i mig alldeles för mycket vin för mitt eget bästa. Då jag firade en svartvitgrön Halloween med underbara människor och det resulterade i en fyrtiofemminuters film.

2009 var året
då många av mina vänner skaffade sig respektive. Då jag också skaffade mig respektive, om än bara för en liten kort stund. Då jag kom underfund med vad som faktiskt är viktigast.

2009 var året då jag upptäckte How I Met Your Mother, Sia, återupptäckte Aristocats och spelade Klezmer. Då jag och Maja skrev en hyllningssång till Sten. Då alla lärare blev mammalediga. Eller pappalediga.


Jag har säkert glömt tusen saker som hänt. Och jag tänker inte lägga upp massa bilder från året som gått, för det orkar jag inte. Däremot kommer här några mysiga videoklipp, några har ni nog sett förr medans andra aldrig har sett Internets ljus.


våran fina lilla Halloweenfilm!

 

 

 

Hönöfilmen, återigen. <3

 

 

Och till sist en lite random film med bilder och filmklipp från nyår!

 

 

Tjena vilket långt inlägg det har blivit. Meeen, enjoy!!


Kommentarer
Postat av: Johannes

:)

2010-01-04 @ 00:05:08
Postat av: Maja

grymt mysigt blogginlägg!!

det är så jag blir alldeles inspirerad.

och helt galet grym video! det är lägret i ett nötskal. du är grym!

2010-01-04 @ 23:32:15
URL: http://majalideck.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahhahaa omg !!!!

2010-01-07 @ 16:03:05
URL: http://annawinblad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0