Brokeback Mountain + Marabou Mjölkchoklad + vänner = Sommarlovsavslutning

Mmm, Marabou!

Idag köpte jag min första chokladkaka på hur länge som helst. Ren njutning. Så har jag träffat hunden med det fulaste namnet, Bettan. Men söt var hon. Och inte på långa vägar lika vild som hunden med det inte riktigt lika fula namnet, Theo. Han är verkligen underbar, förutom att jag blir våldtagen av honom så fort vi träffas. Ungefär. En riktig krigare är han också, vaktar sina kära pinnar som om det gällde liv eller död. Bettan är lugnare. Äldre. Tjej. Förklarar väl det mesta :)

Men hon slår inte Theo. Ändå. Han är en speciell hund. Och jag lider så med Anna, som har blivit allergisk mot honom. Den stackaren.

Vi såg också en riktigt bra film, Brokeback Mountain. Sorgligt när Jake dör, annars riktigt bra! Rekommenderas.

En bra film som jag började se på i natt också, är The talented mr Ripley. Med Jude Law i en biroll, men jag såg inte hela. Den var jättelång. Och när Jude dog så var den inte riktigt lika intressant längre.

Nu är jag hyfsat uttråkad, och det känns definitivt inte som att skolan börjar i övermorgon. Ska nog se färdigt på Star Wars-avsnittet av Family Guy.

Take care

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Tjeena Frida, trevlig blogg du har :). Brokeback e en riktigt bra film den med synd bara att Ledger har dött. Jag vet inte om du kolla in våran blogg den e ganska galen men rolig o läsa. Jag tror jag gav dej adressen. Men vi höres kanske senare.

puss

2008-08-17 @ 11:44:07
Postat av: Frida

Tacktack :) Ja, jag kollade in den, rätt kul att läsa ja. Väldigt mycket text bara, haha :P Vi hörs, puss

2008-08-17 @ 12:47:48
URL: http://enstrimmaljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0