and it hurts my soul

jag kan inte riktigt släppa det här med valet, haha. i omgångar har jag gått runt och funderat över varför det blev som det blev. och jag mår seriöst illa av hur mycket folk det är som faktiskt röstar på ett främlingsfientligt parti. jag fattar inte. jag har till och med diskuterat med en av deras väljare. och det gjorde mig inte klokare. någonstans. jag förstår bara inte! varför i helvete röstar man på ett parti som inte vill att alla ska ha det lika bra? hur kan man allvarligt tycka att "vi" är bättre och mer värda att få ett bra liv än "dom"? har någon en riktigt grym förklaring får man gärna komma med den. för jag fattar inte. och jag skäms över att så många tycker så i detta land, i sverige, år 2010.

Kommentarer
Postat av: bloglovinbyten-ja

Jätte tråkigt att valet blev som det blev. :(

2010-09-21 @ 17:59:43
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0