Naturens underverk

     Igårkväll låg jag och tänkte, tänkte på en massa onödiga saker. Saker som jag egentligen har lagt bakom mig, saker som jag egentligen inte behöver bry mig om än, saker som inte ens spelar någon roll.
     Vilket resulterade i (fast det kan ha haft att göra med all tv jag tittade på igårkväll också) en sprängande huvudvärk. Alvedon hjälpte inte. Jag slappnade av så mycket jag kunde. Stängde av tv:n, försökte stänga av tankarna. Men inget hjälpte. Drack vatten, det hjälpte inte.

Det sprängde. Det värkte. Jag förstod inte. Varför?

     Ett plötsligt infall. Så befinner jag mig ute i regnet. Halvvägs ute på gräsmattan. Blickar upp mot övervåningen, kolsvart. Himlen lyser orange av alla gatlampor. Inte ett ljud hörs förutom regndropparnas svaga muller mot altantaket. Klockan är halv tre på natten och jag känner trycket släppa. Regnstänken på mitt nattlinne känns knappt. Men ändå gör dom skillnad, snart dunkar mitt huvud inte längre. Bomben i mitt huvud slutar att ticka. Jag går in, lägger mig.

Somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0