Now that it's raining more than ever

know that we still have each other.





Hm. Jag har alldeles för mycket tid att tänka, märker jag. Ältar allting fram och tillbaka, bollen studsar oavbrutet mellan ena och andra sidan av mitt samvete. Ungefär. Min övertygelse har på något sätt slutat övertyga mig om att allt verkligen är som det ska vara.
Och jag kan inte släppa tanken.

Jag har alldeles för mycket tid att tänka.



Gårdagen, eller snarare gårdagskvällen, spenderades i en grovt överskattad stinkande öronbedövande fjortisbastu. Also known as Gothiadiscot.
Hade det inte varit för alla små fjortisar, hade det nog varit rätt kul. Men som 16-åring på ett disco där det inte finns någon nedre åldersgräns, känns det lite sådär kul när killar som når halvvägs upp på ryggen på en börjar dansa med en. Jag känner mig lite övermogen för det. Faktiskt. Förra året var det kul, men i år - nja. Stå och köa i en komma fem timme för att för åttio kronor komma in på ett disco där man svettas, får huvudvärk, för att inte tala om alla killar (jag gillar killar, men alla som har varit där vet vad jag menar), och så vidare ... No offense, Anaam, men det är inte värt det.

Och där finner vi mitt andra dilemma för dagen, Jag vill under inga omständigheter dit imorgon igen. Dels för att A: det är så dyrt och min ekonomi är i det närmaste obefintlig B: jag ska upp tidigt morgonen efter och C: (se ovan). Men Anaam vill och hon försöker få med mig. Hon ger mig dåligt samvete för att jag inte vill, och jag vill inte svika henne. Men jag vill inte dit. Absolut inte. Det är inte kul nånstans. Förlåt mig, Anaam. Men ah.



Nu kommer snart Maja, så jag borde antagligen sätta på mig lite kläder nu.

Puss&kram

Kommentarer
Postat av: maja

låter inte som en så kul situation...



men vi äger på att sjunga ;)

2008-07-18 @ 20:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0