Ut med det gamla och in med det nya!

Nej, jag har inte någon skev tidsuppfattning eller nåt. Jag vet att det är mitt i Juli och inte nyårsafton.

Men jag har börjat rensa min garderob nu. Ja, du läste rätt. Frida städar. Otroligt men sant.
     Och jag har rensat ut massor med kläder som jag aldrig skulle använda nu längre, mest kläder i färgen rosa / röd har jag precis insett. Kvar ligger plagg, oftast med någon kulör som går i blått. Jag älskar blåa kläder. Omedvetet. Ett men jag har fått ifrån mamma, att jag passar så bra i blått har jag fått höra sen barnsben. Så, det ligger i min uppfostran. Jag dras alltid till blåa kläder, utan att tänka på det själv. Om det inte är så att jag precis har bestämt mig för att jag är trött på blått, och provar i stort sett allt utom blått. Det spelar ingen roll, nästa shoppingrunda är jag där igen. Blått, blått, blått. Men det matchar mina ögon :)

I alla fall. Imorgon ska min familj och jag åka till paradiset för budgetjägare. Ullared. Till och med i Bulgarien vet man vad Ullared är. Eller, ah. Inte riktigt, kanske, men när vi var där använde inkastarna i Nessebar det på nästintill otydbar svenska i deras desperata försök att få in gäster till deras restauranger.

"Welcome ladies and gentlemen! English? Swedish? Er ni svenskaar? Rolig! Jak har boot i Sverge, i Urebru! Micket vacker land, jaa. Hungry? We have micket god maat, biligareh en Ullareed, biligareh en Ullareed!"


Ungefär så lät det. Det var riktigt kul, faktiskt. Så dit ska vi imorgon :D Synd bara att det blir så just som jag är som mest ekonomiskt beroende. Jagär i stort sett pank, inte riktigt men snål är jag. Alltså, jag klarar inte av att ha mindre än 500kr insatt på mitt konto. Det ger mig panik. Och så är läget just nu. Även om jag får mitt studiebidrag för juni i slutet på juli istället, eftersom mamma har glömt att sätta över dom pengarna :) Hoppet är ju inte ute, alltså. Men ändå. Dom ska räcka ända till slutet av september, och jag kommer att få panik. Jag har ju som sagt precis rensat ut massa kläder, så nu måste man ju skaffa nya också.

Men det löser sig nog :) Även om jag är snål och panikslagen så är jag även en optimist, allting löser sig. På ett eller annat sätt. Det är mitt motto, typ.

Nu ska jag snart iväg för att käka pizza, med Anaam & Anna x2. Mys :D <3

Puss&kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0