Gräs, sa pojken

skulle jag bra gärna vilja ha en flicka som hade pengar som.  ( ,så där kommer jag väl inte hitta min drömprins iallafall.)


Dagen då.

Gräsklippning, sol, svett, vattenpaus, mer gräsklippning, bensinstopp. Jobbigt, säger jag bara. ( Inte bensinstoppet då, men gräsklippningen )

Sedan Ullared, huvudvärk. Men jag härdade ut, åkte därifrån ett par korta jeans, en hårsprej, en plattång, en massa underkläder, en massa hårnålar och en Björnborgnecessär rikare. Några hundra kronor fattigare. Nu ligger mitt saldo på sisådär en 15,97 kr. Det är sorgligt! Så tomt har mitt konto inte varit sen jag startade det. Man kan ju bli deprimerad för mindre. Tack och lov kommer räddningen på fredag. Även om den tusenlappen ska räcka i ungefär två månader inkluderat en utlandsresa, och därmed känns min ekonomi inte sådär jättestabil längre än typ en halvtimme.

All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world



Ett positivt tecken är dock vädret, som enligt GP kommer att se underbart ut ett tag framöver nu. Temperaturen stiger, och det blir sommar, tack och lov.

I'm walking on sunshine, wo-o-oh!
(lite Hönö-flasbacks där.)


Puss&kram, ta hand om dig / er / honom / henne / dom / mig / sig / det - whatever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0