i estethuset finns förra årets pepparkakor som bara är liiiite för gamla. jatack!

sorry for the lack of updates, änna.

idag är det en månad kvar, prick, till julafton.

om precis tjugonio dagar är det dan före dan och dom sista julklapparna har förhoppningsvis inhandlats.
om precis trettio dagar är det dopparedan och dom sista julklapparna har förhoppningsvis delats ut.

tomten har kommit och man äter lussekatter och julgodis, gläds åt familjen och julklapparna och allt annat som gör julen till vad den är. och om sisådär två komma fem timmar bär det av mot julnattsmässan där några carola-jullåtar är ett måste och stämningen är precis som den ska vara. umgås sådär lite lugnt och skönt, med dom som betyder mest, precis som det ska vara. jul. en underbar högtid.

och idag snöade det. det är så otroligt mysigt, att det inte gör så mycket att man fryser häcken av sig så fort man sticker foten utanför dörren (fast jag får väl skylla mig själv lite, nylonstrumpbyxor är väl inte det bästa den här årstiden... ). På tal om julen hade jag ett långt samtal med mamma om vad jag kan tänkas önska mig i julklapp. så min önskelista ser ut ungefär såhär:
  • Massage av en proffsmassör
  • Skrivbord
  • garderobsutrensning (gärna med nyinköp av kläder och sånt också)
  • sinne för organisation, gärna åt pedanthållet. även ett sinne för planering är välkommet.
  • ingen dator för det är ändå ingen idé att önska sig
typ. Plus en väska, av morfar. och så vidare. jag längtar till lovet så sjukt mycket. jag längtar till julen, så sjukt mycket.

take care!


och kom på våran musikal, på onsdag klockan 18:00 i Fässbergsgymnasiets aula!

Kommentarer
Postat av: Maja

åh, älska notservetterna!

2008-11-25 @ 19:18:22
Postat av: Frida

Haha ja, mamma du vet :D

2008-11-25 @ 20:14:26
URL: http://enstrimmaljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0