Vill du ha Cola?

.. var en fråga jag fick höra många gånger av Ayrins käre bror igår kväll. Som för övrigt spenderades på persiskt vis, så mycket dans blev det :)
      Efter att ha suttit i nästan tre timmar vid dörren och tagit emot pengar och delat ut biljetter så intog vi dansgolvet, som sagt, och tog över det (eller iallafall Ayrin :D).

Kvällen blev riktigt lyckad, även om jag kom hem sådär runt kvart i två och sedan halvsov / domnade bort en stund innan jag vaknade 05:39 och tyckte det lät alldeles för mycket utanför. Det droppade på mitt fönster, även om jag har ett tre meter brett tak utanför det. Skumt.

    Storm var det iallafall, och jag stängde fönstret men kunde inte somna om. Så det blev att sätta på TV:n, och jag hittade ett lite smågulligt barnprogram för de allra minsta och reflekterade lite över hur dom hade gjort figurerna. kom fram till att det måste vara trickfilmat, den gulligaste figuren hette Makka Pakka. Och programmet handlade om att griblobolerna (eller nåt, jag lyckades aldrig uppfatta riktigt vad dom hette) hade borstat tänderna.

"Vilka fina vita gribloboltänder!"


Speakerrösten hade hakat upp sig på den meningen. Jag undrar vad meningen med programmet är egentligen?

07:00 var programmet slut och jag la mig tillrätta och somnade gott , ända tills min gamla mobil visade 10:17.


Frukost, sedan Universeum med syskon för att tjäna lite pengar.

Ta hand om er! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0