and the base keep runnin, runnin

Idag är det påskafton och jag har inte fått något påskägg än! Inte okej. Inte världens största problem, kanske, men ändå. Idag ska jag steka hela dan hade jag tänkt. Det ska ju bli sommar ute!
Nu är det bara jobb som bekymrar mig. Jag måste ha sommarjobb, och jag fattar inte hur jag ska kunna skaffa ett nu. Får hoppas på praktikplats, annars blir det väl Norge som gäller, kanske?
Kvällen igår var välbehövlig, roligt hade vi, vi åt mat, spelade Buzz, var ute och kollade på film. Jakten på lycka. Den skar lite i hjärtat på mig. Tänk att inte ha några pengar överhuvudtaget, att ha en femårig son att försörja när det enda man har kvar är tvåhundra kronor och kläderna på kroppen. Att inte ha någon att gå till för att få hjälp. Det är en mardröm att ens tänka på att behöva utsätta sitt barn för något sånt. Sova på toaletter, bara driva runt. Och detta händer i USA, världens mäktigaste land. Det får en att tänka till, hur bra vi egentligen har det. Jag bor i en villa med min familj, vi har råd med massa saker, jag har precis köpt en jacka för nästan tio gånger så mycket som han hade på kontot när staten hade tagit dom pengar som han inte betalat till dom. Det hade dom att leva på. Man får lite distans, liksom. Filmen var ju "inspired by a true story", också. Och det finns ju miljarder människor i världen som inte äger något annat än kläderna på kroppen och inte har någon möjlighet att ändra på det.
En liten tankeställare, men nu ska jag äta frukost,
glad påsk på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0