Konungarnas konung är du

Detta inlägg skulle postats i onsdags, jag fattar inte varför det inte gjorde det, men det kommer nu istället :)



(Tänkte bara lägga in en liten parentes om veckan som varit, en av dom bästa på länge som spenderats på Bobergsgården utanför Falkenberg. Med konfirmander, konfirmander och åter konfirmander. Sol, sol och sol och bad, bad och ännu mer bad, beachvolley dagarna i ända och byxor fulla av sand till följd av ett nattligt dopp med efterföljande påtagning av kläder. Rättvisevandringar, upplevelsevandringar och en fotbollsmatch där vi ledare vann, tvärgrupper och dinmammaskämt. Målande av figurer i ansiktet på sovande folk, två hjärnskakningar och brända axlar. Beachvolleyturnering, Marcus Olsson och energidrycker. Tångkrig, brottningsmatcher och schtek. Mat, nattpromenader och ett skabbigt stökigt tjejrum, bodylotion och mens och drama. Musik och andakter, osminkat, solkräm och bikini. Tjugofem grader i skuggan, strul, nollor i ansiktet, partillejohnnys och lektioner. Gud, ungdomar och sol.)


Ungefär så såg min vecka ut från tisdag till söndag. Helt underbar med andra ord. En lång parentes blev det, och här kommer det som inlägget egentligen skulle handla om ^^
Idag har vi spikat det mesta inför loppisen och det känns super, många glada överraskningar, jag har även repat med bandet för andra gången och det börjar låta bra. Dagen har varit händelserik trots min lathet imorse, och jag har inte hunnit plugga ett dugg ekonomi trots att vi har prov på fredag. Känns inte så jättebra.

En liten sak till, jag har nog fått mitt livs första IG idag. Jag hade muntligt prov i franska, great, eftersom jag inte kan prata ett dugg franska, den halvtimme jag var inne bestod mest av tysta pauser och "eeh..." blandat med några "je pense que..." och "parce que...". Emellanåt lyckades jag få fram några enstaka, hackiga meningar och då blev det inte ens som jag ville att det skulle bli, orden fick en helt annan innebörd än vad jag ville få fram. Ett hemskt ögonblick (eller en hemsk halvtimme) i mitt liv och jag satt bara och skakade efteråt, det värsta var att hon spelade in det också. Usch usch, jag kommer faila så totalt i franska, efter det här är jag glad om jag får g. Det värsta jag varit med om, seriöst.

Kommentarer
Postat av: Maja

Se det positivt: nu är det över :)



förresten så blir jag alldeles lycklig av att läsa den här texten, det känns som nostalgi trots att jag inte direkt varit med. kanske beror det på att det finns någon form av gemensam nämnare för såna här läger..?

2009-05-08 @ 18:00:30
URL: http://majalidbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0