tussitussitussitussitussilago, åh vad fin du är.

jag som skulle vända tillbaka dygnet.


dagen har varit underbar. förutom att jag inte har pluggat någonting av det jag borde. fast iförsig hade inte dagen blivit mer underbar om jag hade gjort det. snarare tvärtom.

vi har varit ute på björkö eftersom farfar fyller år imorn, och ätit torsk på seaside. så himla gott, och frös gjorde man knappast. mer tur med vädret kunde vi inte haft, blåsippor fick vi se med. en tradition sen jag var liten. att åka och titta på blåsippor. dom är fina och det är så fint med havet i närheten, man blir så lugn. och jag längtar tillbaka till förra sommaren då vi bodde i ett stort hus i björkö hamn med utsikt över hela hamnen. tänker tillbaka på kvällar när man satt i vardagsrummet och såg på solnedgången, dagar när man gick promenader längs kajkanten och hörde måsarna skrika, stunder när man satte sig i båten, åkte ut på havet och kände saltstänken i ansiktet och bara njöt.


utsikten från vårat fönster.



Kommentarer
Postat av: maja.

åh vad fint frida!

2010-04-13 @ 23:26:55
URL: http://maajis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0