hela dan får hon arbeta

jag borde sova nu. det kommer bli en lång dag imorn, först skola till fem och sedan utgång!

men jag klarar mig nog.


Igår såg jag på Prinsessan och grodan. Disneys nya film, som har sverigepremiär om nån vecka. Jag såg den på engelska. Den var helt underbar! Precis så som riktiga Disneyfilmer ska vara, med musiknummer, roliga karaktärer, talande djur och fina miljöer. Den utspelar sig i New Orleans i början av 1900-talet. Det som är så speciellt med den här filmen är att huvudpersonen är mörkhyad. Det är den första Disneyfilmen som har en mörkhyad huvudperson. Även om hon är en groda i större delen av filmen.

Jag blev så glad av denna filmen. Nuförtiden har inga animerade filmer den charm eller stuk som mina favoritfilmer när jag var liten hade. Pocahontas, Askungen och alla dom andra Disneyprinsessfilmerna. Men den här hade det, man blev sex år igen och satt och förundrades över allting. Och Tiana är precis lika vacker som en Disneyprinsessa ska vara. Åh, jag vill se den på svenska också. Jag ska nog ta med Adam på den, när den har biopremiär.

Vill ni också se den, så är den inte så svår att hitta på nätet. Utan att behöva ladda ner.


Kommentarer
Postat av: Oshiz

ååhhhh den ska vi seeee (_)

2010-02-02 @ 19:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0